De vraag:
Daarvoor zouden we graag een animatie willen inzetten. Hiermee kunnen we de brandweer in alle veiligheidsregio’s in Nederland gaan benaderen. Het is immers ongelooflijk belangrijk om ze te activeren om bij een brand zo snel mogelijk Salvage in te schakelen. Want iedere minuut telt.
De aanpak:
In een eerder gemaakte animatie hebben we al een karaktertje ontwikkeld: mister Salvage. Mr. Salvage hebben we ook ingezet in deze animatie. Het verhaal wordt door middel van storytelling verteld. Je wordt meegenomen in het verhaal.
Snelle samenwerking met de stichting Salvage is namelijk in ieders belang. Ook als de brand nog niet onder controle is, kan Salvage de vervolgacties al in gang gaan zetten. En dat kan niet alleen bij brand, maar ook bij water-en stormschade telt iedere minuut.
De boodschap is dus: schakel daarom Salvage zo snel mogelijk in.
“Een karakter helpt om herkenbaarheid van een merk of organisatie te vergroten.”
Het resultaat:
Deze animatie is de tweede animatie die we voor stichting Salvage hebben gemaakt. Ze is herkenbaar door eenzelfde beeldtaal en kleurstelling. En met het herkenbare karakter: mister Salvage. De kleuren die we hebben gebruikt zijn ton-sur-ton, geel, grijs en spaarzaam rood. Die kleuren uit de huisstijl.
De animatie hebben we ook ondertiteld in meerdere talen: in het Arabisch, het Pools en het Turks. Een lastig klusje omdat je niet alle talen spreekt maar ook daar komen we altijd weer uit.
Benieuwd naar andere animaties van eigenz? Kijk dan eens op eigenz animatie
Communicatie uitingen: