De vraag:
Het Markemodel is een sturingsmodel voor duurzame en circulaire landbouw (een beloningsmodel voor boeren). Bovendien verbindt het Marktmodel publieke en private partijen. Dus de boeren, de zuivelindustrie, de banken, de regio en de overheid. In ieder geval werkt het op basis van het belonen van geborgde prestaties van boeren. Deze pilot wordt niet alleen uitgevoerd in de Achterhoek, maar ook in andere regio’s in Oost-Nederland.
Onze opdracht was om binnen de bestaande huisstijl door middel van een animatie video uit te leggen hoe dit Markemodel voor boeren werkt. Volg de rode bal en de voice-over en je weet het.
De aanpak:
Hoe neem je op een originele manier de kijker mee in je verhaal? Dat kan op heel veel manieren. Maar bij deze opdracht volgen we de lijn met het rode balletje. Kortom, daarmee volg je de weg naar een betere oplossing voor boeren.
De prettige voice-over stem in combinatie met de bijpassende achtergrondmuziek zorgen voor een overtuigend resultaat.
Tenslotte hebben we het Markemodel ook gevisualiseerd in de vorm van een schematische infographic met gebruik van het artwork uit de animatie.
“Een passende voice-over stem maakt jouw verhaal overtuigend.”
Het resultaat:
Al met al is het een duidelijk communicatief middel die enerzijds de organisatie kan inzetten om hun gewenste doelen te behalen. En anderzijds om meerdere partijen bekend te maken met dit nieuwe sturingsmodel.
Doel van de pilot is het Markemodel gereed krijgen voor toepassing in de praktijk in meerdere regio’s, zodat het daarna landelijk toegepast kan worden.
Wil je nog wat meer weten over het Markemodel voor toekomstbestendige landbouw, de pilot van de VALA en de Vruchtbare Kringloop Achterhoek (VKA)? Lees dan meer op deze website: de-vala.nl/pilot-glb-het-markemodel
Bekijk ook onze eerder gemaakte animatie: circulaire landbouw
Communicatie uitingen: