De vraag:
Wij zijn gevraagd om het IJssellandschap meer zichtbaar te maken met een gloednieuwe huisstijl. Zodat Stichting IJssellandschap de uitstraling krijgt die het verdiend. Samen bepaalden we de kernwaarden, missie en de pay-off: toegewijd en toekomstgericht.
IJssellandschap beheert en ontwikkelt sinds 1267 land, landgoederen, boerderijen en huizen rondom Deventer. Deze stichting is onlosmakelijk verbonden met het verleden, wat ook de inspiratiebron is voor de toekomst. In deze toekomst creëren ze voor innovatie, gericht op natuur, duurzame landbouw, ondernemerschap en recreatie.
De aanpak:
Allereerst ontstonden de mooiste ideeën tijdens gezamenlijke brainstorm momenten. Samen om tafel om tot de kern te komen. Hoe wil stichting IJssellandschap zich profileren? En wat voor beelden en sfeer past daarbij? Wat ook een belangrijk aspect was, dat de huisstijl tijdloos van aard moest zijn en opgaat in de natuur. Daardoor kunnen de te ontwikkelen producten en uitingen ook jarenlang mee gaan, met het oog op het milieu.
Eigenz realiseerde een nieuwe huisstijl, passend in het IJssellandschap, welke voldoet aan de kernwaarden. De informatiepanelen, bankjes en de wandelpaaltjes zijn uitgevoerd in cortenstaal, geroest staal dat een prachtige uitstraling heeft. Waardoor de middelen perfect in het mooie landschap van deze klant passen.
“Een goed ontwerp is tijdloos en herkenbaar.”
Het resultaat:
Het project resulteerde in een reeks gave producten. Zoals bijvoorbeeld een website, stationary, wandelpaaltjes, informatiezuilen, bankjes, landgoed bordjes, folders, wandelboekjes, vlaggen en nog veel meer…
Alles met een mooie typografie en de haas als verbindend beeld springend van de IJssel naar het landschap.
Meer weten over stichting IJssellandschap? Zie ook hun website.
Communicatie uitingen: