De vraag:
Apeldoorn verduurzaamt! Dat gaat het best en het snelst als zoveel mogelijk mensen meedoen.
Niet iedereen is goed te bereiken via het internet. En veel papieren informatie is er nog niet. Daarom is een Duurzaam Doeboek ter inspiratie voor zowel de huurder als de koper een interessant product om te communiceren.
De aanpak:
We willen in dit doeboek vooral de huurder èn de koper bereiken. Daarom hebben we gekozen voor twee verschillende versies: een versie voor de koper èn een versie voor de huurder. Met een ‘katernwissel’ van 8 pagina’s hebben we twee verschillende doeboeken. De basis van beide boeken is hetzelfde. Het verschil zit hem in de 8 pagina’s.
Met interviews, infographics, verduurzamingstips, een stripverhaal voor kinderen. Te veel om op te noemen. Alles regelen wij met ons submerk De Energieklik. We maken de nodige afspraken, leggen contacten, nemen de interviews af, schrijven de content en onze fotograaf maakt mooie foto’s. We maken al het artwork zelf, en doen de vormgeving en tenslotte regelen wij het drukwerk.
Kortom van concept tot leveren van het drukwerk. Turn key, ook in grote oplages.
Zo helpen we de energietransitie in Apeldoorn een klein beetje verder. 😉
“Verduurzamen is nu belangrijker dan ooit!”
Het resultaat:
Met bijvoorbeeld de handige tips voor verduurzaming, ventileren, een artikel over ploggen, de transitievisie plannen in jouw buurt, duurzamer wonen tips van een energiecoach, een duurzame fietstocht. En ook een speurtocht door je huis: “hoe energiezuinig is jouw huis?” Met leuke weetjes en toffe trucjes, een artikel over de
plannen van de Apeldoornse woningcorporaties. Een artikel over het verduurzamen van 15 laagbouwwoningen door woningcorporatie Ons Huis, enzovoort…
Kortom, je leest het allemaal in dit Duurzaam Doeboek. Zie ook doeboek schiedam
Communicatie uitingen: